Historia Polski od 11 listopada 1918 do 17 września 1939 Cata-Mackiewicza. Co prawda piłsudczyk i zwolennik przewrotu majowego, ale sam zabrał się do książki obiektywnie i sam podkreśla swoje błędy (po śmierci Piłsudskiego zaczął krytykować rząd za odejście od idei Piłsudskiego, adaptowanie polityki Dmowskiego i krytykował głównie Becka oraz Rydza za co siedział w Berezie tak jakbyś miał wątpliwość co do jego obiektywizmu). Może ciebie odstraszać data wydania, bo to rok 1940, ale jest napisana lekko i czyta się jakby wydano ją w obecnych czasach. Mam nadzieję, że przynajmniej trochę pomogłem, bo "trochę" minęło, ale jak wspomniał mam taką nadzieję. A i muszę wspomnieć, że to bardziej od strony politycznej.
Co do tezy o samochodach dyskryminujących kobiety. Niestety, pani która ją wydała sztucznie rozdmuchuje sprawę, by po prostu sprzedać swoją książkę. W rzeczywistości różnica pomiędzy obrażeniami kobiet i mężczyzn wynika głównie z faktu, że kobiety mają mniejszą masę mięśniową i siedzą bliżej przedniej szyby z racji niższego wzrostu. Dlatego, jak bardzo by nie uwzględniać kobiet na etapie projektowania, i tak będzie znaczna procentowa różnica w stopniu obrażeń na korzyść mięśni. Ciężko zmienić fakt, że większa masa mięśniowa i siedzenie dalej od szyby zmniejszają obrażenia - mówimy tu o podstawowych prawach fizyki. Ma rację co do pasów, które nie uwzględniają kobiecych piersi, ale to też wynika z faktu, że gdyby zmienić kształt pasów, tak aby uwzględniały kobiece piersi, to wtedy straciłyby one znacznie na skuteczności.
Tu chyba bardziej chodzi o to, że te wyniki testów bezpieczeństwa nie mówią o tym, że to dotyczy mężczyzn (o budowie w okolicy średniej dla populacji) i nikt tak o tym nie myśli. Żeby to było wiarygodne, powinny być podawane wyniki dla różnych kategorii (w tym kobiety).
Dodałbym też świetne reportaże "Urobieni, reportaże z pracy" na ostudzenie popędu do nieograniczonego wolnego rynku, oraz "Poznań. Miasto grzechu" które jest pozycją po prostu smutną ale i m.in. uwrażliwiającą na osoby wywalane z domu za orientację
Hej, planujecie robić odświeżenie listy? :)
Czy ktoś by mi polecił jakąś dobrą książkę o historii II RP (taką bez patosu i lukrowania) ?
Historia Polski od 11 listopada 1918 do 17 września 1939 Cata-Mackiewicza. Co prawda piłsudczyk i zwolennik przewrotu majowego, ale sam zabrał się do książki obiektywnie i sam podkreśla swoje błędy (po śmierci Piłsudskiego zaczął krytykować rząd za odejście od idei Piłsudskiego, adaptowanie polityki Dmowskiego i krytykował głównie Becka oraz Rydza za co siedział w Berezie tak jakbyś miał wątpliwość co do jego obiektywizmu). Może ciebie odstraszać data wydania, bo to rok 1940, ale jest napisana lekko i czyta się jakby wydano ją w obecnych czasach. Mam nadzieję, że przynajmniej trochę pomogłem, bo "trochę" minęło, ale jak wspomniał mam taką nadzieję. A i muszę wspomnieć, że to bardziej od strony politycznej.
Co do tezy o samochodach dyskryminujących kobiety. Niestety, pani która ją wydała sztucznie rozdmuchuje sprawę, by po prostu sprzedać swoją książkę. W rzeczywistości różnica pomiędzy obrażeniami kobiet i mężczyzn wynika głównie z faktu, że kobiety mają mniejszą masę mięśniową i siedzą bliżej przedniej szyby z racji niższego wzrostu. Dlatego, jak bardzo by nie uwzględniać kobiet na etapie projektowania, i tak będzie znaczna procentowa różnica w stopniu obrażeń na korzyść mięśni. Ciężko zmienić fakt, że większa masa mięśniowa i siedzenie dalej od szyby zmniejszają obrażenia - mówimy tu o podstawowych prawach fizyki. Ma rację co do pasów, które nie uwzględniają kobiecych piersi, ale to też wynika z faktu, że gdyby zmienić kształt pasów, tak aby uwzględniały kobiece piersi, to wtedy straciłyby one znacznie na skuteczności.
W badaniu dla USA wyszło, że kobiety mają 47% więcej szans na poważne obrażenia: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3222446/
Tu chyba bardziej chodzi o to, że te wyniki testów bezpieczeństwa nie mówią o tym, że to dotyczy mężczyzn (o budowie w okolicy średniej dla populacji) i nikt tak o tym nie myśli. Żeby to było wiarygodne, powinny być podawane wyniki dla różnych kategorii (w tym kobiety).
A do tego dochodzi kwestia projektu pod kątem np. komfortu jazdy. Szerzej recenzował tę książkę Marcin Napiórkowski: http://mitologiawspolczesna.pl/zenskie-koncowki-kwestia-zycia-smierci/
Sam jeszcze książki nie czytałem, mam na czytniku, ale jakoś inne rzeczy mnie ciekawią bardziej. :-)
*na korzyść mężczyzn, nie mięśni
Brakuje mi tu pozycji " the Dictator's handbook..."/ Filmiku "Rules for rulers" Cgp Greya, świetnie tłumaczą prawidła rządzące rządzącymi
Dodałbym też świetne reportaże "Urobieni, reportaże z pracy" na ostudzenie popędu do nieograniczonego wolnego rynku, oraz "Poznań. Miasto grzechu" które jest pozycją po prostu smutną ale i m.in. uwrażliwiającą na osoby wywalane z domu za orientację